Yaşar Holding, gıda ve tarımda büyümesini sürdürecek

TARİH 27 Ocak 2010
KATEGORİ Yerel Haberler
OKUNMA SAYISI 6
Türkiye’yi tarıma dayalı sanayi ve modern hayvancılık işletmeleri konusunda pek çok yenilikle tanıştıran Yaşar Holding, önümüzdeki dönemde de sözkonusu sektörlerde büyümesini sürdürecek. Gıda ve İçecek Grubu’nda Pınar, Tarım Hayvancılık ve Balıkçılık Grubu’nda Çamlı markalarıyla faaliyet gösteren Yaşar Holding, her iki sektörde önemli hedefler belirledi. Pınar’ın Avrupa’dan Amerika’ya, Asya’dan Ortadoğu’ya kadar 40’a yakın ülkeye 35 milyon dolarlık su, süt ve et ürünleri ihraç ettiğini belirten Yaşar Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Ali Sözen, “Şimdi de özellikle süt ve süt ürünlerinden oluşan geniş ürün yelpazemizi Suriye ve İran pazarına taşıyoruz. İran Sağlık Bakanlığı Heyeti’nin incelemelerinde, teknik altyapı, kalite ve hijyen sağlama kriterlerini yerine getiren Pınar Süt, Türkiye’den ihracatına  izin verilen süt ürünleri markası oldu. İlk etapta başkent Tahran ve çevresinde satışa sunulan Pınar markalı süt ve peynir ürünlerinin, geçtiğimiz Ekim ayında İran’da açılan Carrefour mağazalarında da satışı gerçekleştiriliyor. Pınar Labne ile yeni tanışan Suriye ise; şu an kişi başı Labne tüketimi en yüksek olan ülkelerden biri. Pınar Labne kalitesi, lezzeti ve Türkiye’de üretilen bir ürün olması sebebiyle özellikle  Suriyeli gençler tarafından severek tüketiliyor” dedi.İhracatta öncelikli olarak Ortadoğu ve Körfez ülkelerine odaklandıklarını ifade eden Sözen, “Ortadoğu’da, ambalajlı pazarda Pınar Labne, pazar payı ile lider konumda. Çünkü bölgenin damak zevkine uygun kaliteli, lezzetli ve sağlıklı ürünler üretiyoruz. Pınar, Turquality projesi  kapsamında desteklenen bir marka. Ortadoğu’da hızla büyüyoruz. İhracat yaptığımız ülkeler arasında Suudi Arabistan, Bahreyn, Kuveyt, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Almanya, İngiltere, ABD, Japonya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti,  Mısır, Libya, Kosova, Irak gibi ülkeler yer alıyor. Yeni pazar arayışlarımız da sürüyor. Gelecekte hedefimiz Pınar’ı yakın coğrafyamızda güçlü bir marka yapmak”  diye konuştu.  Çamlı Yem, önümüzdeki yıl fabrikasını taşıyacakBüyümesini sürdüren Çamlı Yem Besicilik de önümüzdeki yıl yeni tesisine taşınarak kapasitesini artıracak. Büyükbaş ve balık yeminde çiftliklere özel yemler ve fonksiyonel ürünlerle ürün gamlarını zenginleştirdiklerini anlatan Yaşar Holding Tarım Hayvancılık ve Balıkçılık Grubu Başkanı Hasan Girenes, krize rağmen 2009 hedeflerini yakaladıklarını vurguladı. Tarımsal üretimin en stratejik sektörlerden biri haline geldiğini dile getiren Girenes, “Yem üretimi, büyükbaş ve hindi besiciliği, kültür balıkçılığı ve bitki besleme alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Büyükbaş yeminde Çamlı, balık yeminde Bioaqua ve organik gübrede Biofarm markaları ile sektörde kalite ve güveni temsil ediyoruz. Ayrıca tüketiciye yönelik Pınar Balık, Çamlı Mini Hindi, Çamlı Yılbaşılık Hindi ve Çamlı Angus ürünlerimizle de sektöre birçok yenilik kazandırdık. İzmir Pınarbaşı’ndaki yem tesislerimizde, saatte 50 ton kapasite ile büyükbaş, küçükbaş, kanatlı, balık ve özel yemlerin üretimini yapıyoruz. Ayrıca tam yağlı soya işleme tesisi yanı sıra başta mısır, buğday, arpa ve yulaf gibi tahıllardan elde edilen flake formda ürünlerle sektöre yenilikler katıyoruz” dedi.Bu yıl ürün geliştirmeye ve ürün çeşitliliğini artırmaya devam ettiklerini belirten Girenes, “Büyükbaş ve balık yeminde çiftliklere özel yemler ve fonksiyonel ürünlerle ürün gamımızı zenginleştirdik. Ekonomik ortamın belirsizliği nedeniyle geçtiğimiz sene sonu itibariyle 2009 yılı için gerekli önlemlerimizi almaya başlamıştık. Dolayısıyla bu yılın bizim için başarılı geçtiğini, hedeflerimizi tutturduğumuzu söyleyebiliriz” diye konuştu.Çamlı’nın toplam yem üretiminde Türkiye’deki ilk 10 firma içinde yer aldığını vurgulayan Girenes, “Birçok firma sektörde çok sayıda fabrika ile faaliyet gösteriyor. Biz tek fabrika ile üretim yapıyoruz. Ancak 2010 yılı itibariyle fabrikamızı taşımayı ve modernize ederek üretim kapasitemizi artırmayı hedefliyoruz. Böylece rekabet gücümüzü koruyabileceğiz. Ayrıca yenilikçi kimliğimizle sektöre birçok ürün kazandırmaya devam edeceğiz. Markalarımızın gücünü artırmak ve yeni pazarlara girmek de başlıca hedeflerimiz arasında” dedi.Bioaqua markası altında ürettikleri balık yemleri ile müşterilerine çok geniş bir ürün segmenti sunduklarını söyleyen Girenes, “Levrek, Çipura ve Alabalık yemlerinin yanında kefal, mercan, sazan, karides gibi farklı türler için de yem üretimi yapıyoruz. Ayrıca özel renklendiricili yemler, kış yemi, bitirme yemi gibi müşteri ihtiyaçlarına uygun, balık çiftliklerine özel yemler de üretiyoruz. Sektörün yavru balık yemi ihtiyacının büyük bölümünü karşılıyoruz. Bioaqua Balık Yemlerini kullanan üreticiler, yemin ete dönüşüm oranında etkin sonuçlar elde ediyor. Uzman teknik personelimiz ile müşteri ilişkilerini çok iyi yönetiyor ve sahip olduğumuz geniş bayii kanalı sayesinde Türkiye’nin her yerine hızlı lojistik imkânı sağlıyoruz” diye konuştu.